Te rzeczy musisz wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy projektowej z firmą programistyczną
Szukasz programisty PHP, programisty Laravel czy innej technologii, dzięki której zrobisz kolejny krok w stronę rozwoju swojego biznesu? Firmy coraz częściej decydują się na outsourcing programistów, na przykład nawiązując współpracę z software house’m. Software house to firma technologiczna specjalizująca się w tworzeniu i utrzymywaniu oprogramowania. Najczęściej tego rodzaju firmy oferują doświadczonych programistów na wynajem do realizacji różnego rodzaju projektów […]
Szukasz programisty PHP, programisty Laravel czy innej technologii, dzięki której zrobisz kolejny krok w stronę rozwoju swojego biznesu? Firmy coraz częściej decydują się na outsourcing programistów, na przykład nawiązując współpracę z software house’m. Software house to firma technologiczna specjalizująca się w tworzeniu i utrzymywaniu oprogramowania. Najczęściej tego rodzaju firmy oferują doświadczonych programistów na wynajem do realizacji różnego rodzaju projektów IT. Współpraca programistyczna obejmować może nie tylko tworzenie i utrzymanie oprogramowania, ale też przejmowanie projektów programistycznych po innych wykonawcach czy body leasing doświadczonych developerów PHP. Rozpoczyna się od konsultacji biznesowej i poznaniu biznesu klienta i walidacji pomysłu, a kończy na gotowej aplikacji lub systemie.
Dlaczego warto rozpocząć współpracę z software house’m?
Współpraca z Laravel software house’m czy Symfony software house’m może przynieść Ci wiele korzyści. Oto najważniejsze z nich:
Optymalizacja kosztów. Nie musisz samodzielnie przeprowadzać procesu rekrutacji, a następnie weryfikować wiedzy kandydatów. Również onboarding i szkolenia nie są po Twojej stronie – zajmuje się tym Twój partner IT. Dodatkowo, nawet jeśli optymalizujesz koszty, zyskujesz nowe zasoby bez konieczności zwiększania zatrudnienia, dzięki czemu możliwy jest dalszy rozwój firmy.
Zyskujesz dostęp do eksperckiej wiedzy, dzięki czemu jesteś na bieżąco z najbardziej aktualnymi technologiami. Twój zespół może poszerzać kompetencje i otwierać się na nowe rozwiązania, ucząc się od doświadczonych praktyków.
Zespół złożony nie tylko z programistów. Choć podstawą działania software house są programiści PHP, w skład dedykowanego zespołu często wchodzą również testerzy, Tech Lead czy project manager, odpowiedzialny za kontakt z klientem i czuwanie nad harmonogramem prac.
Przestrzeń do skupienia się na biznesie. Software house bierze na siebie wszelkie kwestie związane z zatrudnieniem zespołu. Ty możesz skupić się na tym, co najważniejsze – dalszym rozwoju swojej firmy.
Co powinien wiedzieć klient zanim rozpocznie współpracę z software house’m?
Gdy wiesz już, czym jest software house i w czym może Ci pomóc, wyjaśnijmy, co warto wiedzieć, zanim nawiążesz współpracę z firmą programistyczną.
Tanio, szybko i dobrze? To niemożliwe. Takie połączenie w praktyce po prostu nie występuje. Jeśli chcesz stawiać na najwyższą jakość pracy programistów na zamówienie, musisz liczyć się z tym, że będzie ona odpowiednio wyceniona. Prace nad projektem nie będą też zrealizowane natychmiast. Firmy programistyczne, które wykonują zlecenia od zaraz, najprawdopodobniej nie robią tego tak porządnie, jak powinny. Jeśli w ramach oszczędności zdecydujesz się natomiast na mniejszą liczbę programistów, może się okazać, że prace potrwają zbyt długo.
Dokładny kosztorys wymaga wkładu merytorycznego klienta. Doświadczony, rzetelny software house nie przygotuje szczegółowej wyceny, mając zaledwie kilka ogólnych informacji. Jeśli otrzymałeś taką propozycję, zachowaj ostrożność, może to bowiem świadczyć o niskiej jakości usług o „taśmowym” obsługiwaniu klientów.
Współpraca jest obustronna. Musisz mieć świadomość, że w realizowanym projekcie biorą udział dwie strony – software house oferuje swój czas, realizując zlecenie dla Twojej firmy, ale również Ty powinieneś czynnie współpracować. Bardzo często opóźnienia w projektach IT są efektem braku czasu klienta, dlatego jeśli decydujesz się na współpracę, postaraj się znaleźć przestrzeń na dokładną analizę proponowanych rozwiązań, przedyskutowanie podejmowanych decyzji oraz dokładną weryfikację próbek przed ostatecznym akceptem.
Wzajemny szacunek. Jest to podstawa relacji biznesowych. Mówiąc o szacunku, nie mamy na myśli tylko ogólnie przyjętych zasad dobrego wychowania, ale też np. trzymanie się deadline’ów. Terminy obowiązują nie tylko wykonawcę, ale i zleceniodawcę. Warto o tym pamiętać, aby relacje, które budujesz z firmą programistyczną, były długotrwałe.
Zrozumienie procesów projektowych wybranego software house’u. Choć oczywiście klient nie ma obowiązku znać wszystkich technicznych aspektów pracy firmy IT, z którą nawiązał współpracę, znajomość procesu projektowego jest wręcz niezbędna. Chodzi o podstawową wiedzę np. na temat tego, jak długo trwają testy i jak często trzeba je przeprowadzać, a także ile trwa przygotowanie specyfikacji czy prototypu. Taka wiedza ułatwi współpracę obu stronom.
Transparentna komunikacja i dobra atmosfera. Zarówno klientowi, jak i dostawcy usług IT, powinno zależeć na jasnej komunikacji i przyjemnych relacjach. Dobre stosunki między stronami usprawniają realizację kolejnych etapów procesu projektowego i podnoszą jakość współpracy. Gdy komunikacja nie układa się dobrze, może dochodzić do spięć i sytuacji stresowych, które negatywnie wpływają na projekt i mogą doprowadzić do opóźnień. Staraj się więc zarówno jasno komunikować swoje oczekiwania i potrzeby, jak i utrzymywać dobre relacje z programistami na zamówienie z firmy zewnętrznej.
Specyfikacja to podstawa. Wszystko, co ma zostać przez software house wykonane w ramach współpracy, musi być jasno opisane w specyfikacji. Jako klient nie powinieneś zakładać, że cokolwiek zostanie wykonane z domysłu, bez wcześniejszego omówienia i zatwierdzenia. Gdy decydujesz się na outsourcing programistów, wszystkie nieplanowane i nieuwzględnione w kosztorysie prace będą skutkować dodatkowymi kosztami i mogą spowodować opóźnienia w realizacji.
Każda ze stron może wypowiedzieć umowę. Tak jak Ty jako klient możesz zrezygnować z usług software house’u, tak samo firma, która Cię obsługuje może zrezygnować ze współpracy z Tobą jako klientem.
Podsumowanie
Jak widzisz, współpraca z firmą w ramach outsourcingu programistów to nie tylko lista zadań, które zlecasz na zewnątrz. Są to raczej obustronne działania, które mają na celu wspólne realizowanie potrzeb i celów biznesowych klienta. Długoterminowa, oparta na zrozumieniu, zaufaniu i jasnej komunikacji współpraca może przybliżyć Cię do realizacji założeń i dalszego wzrostu biznesu. Aby jednak ta współpraca była efektywna, obie strony muszą się w nią zaangażować. Jeśli szukasz doświadczonego software house’u, który pomoże Ci przenieść Twoją firmę na nowy poziom rozwoju IT, zapraszamy do kontaktu.
Poszukiwania wykonawcy do realizacji projektu programistycznego bywają czasochłonne. Research firm programistycznych, przegląd ich portfolio, sprawdzenie, w jakich technologiach pracują wymaga...
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.